24 Temmuz 2010 Cumartesi

Şikayetnâme


Merhabalar,

Şuan ziyaret etmekte olduğunuz blogu açış sebebim bir tüketici hakkı ihlalini protesto amaçlıdır.
Shamdan Ayakkabı firmasından almış olduğum bir ürünün (yukarıda) vermiş olduğu büyük rahatsızlığın, defalarca dile getirmeme rağmen dikkate alınmaması ve sürekli hatanın üreticide değilde tüketicide aranmış olması beni hakkımı bu şekilde aramaya yöneltti.

Ben müşteri olarak bu aşamadan sonra firmanın ve Sakarya'daki temsilcisinin (azade mağazası) herhangi bir hak tesliminde bulunmasını beklemiyorum.

Amacım hem bu tarz yanlışların yapılmaya devam edilmesini önlemek, hemde üreticilerin yalnızca ürünlerini satana kadar müşterilerinin yanındaymış gibi görünerek sergiledikleri bu çıkar sistemini tüketici açısından daha duyarlı bir hale getirmektir.

Şikayetim:

Aldığım ürünün numarası bana uygun olmasına rağmen, bir süre kullanımın ardından ayak parmaklarımı oldukça sıkarak yürümemi güçleştirecek seviyeye getirmiş olmasıydı.
Ürünü kullanışımın hemen ertesi günü şikayetimi bildirip ürünün değişimini talep ettiğim halde bunu kabul etmeyen mağaza sahipleri kendilerince beni oyalayıcı çareler sunarak değişimi imkansız hala getirdikten sonra (ayakkabıyı kalıba koydular) ayakkabının üretici firmasina yani shamdan'a yönlendirdiler.

Bende kalitesine güvenerek, firmayı ciddiye alıp şikayetimi bildiren bir mektupla birlikte ayakkabımı gönderdim. (mağaza aracılığı ile)

Bir hafta sonra firma yetkililerinden aldığım telefon beni oldukça şaşırttı.
Ne müşterilerinin memnuniyetini önemseyen, nede kaliteyle uzaktan yakından ilgisi olan bir tavırları vardı.
Benim şikayetimin onları ilgilendirmediğini, yalnızca kendi standartlarını baz aldıklarını, eğer bir sorun varsa bunun müşteriden kaynaklandığını ve yardımcı olmayacaklarını müdanasız bir tavırla söylediler.

Bende bu tavrın arkasından zaten onlara bir şey anlatamayacağımı, sözden/usluptan/nezaketten anlamadıklarını görmüş oldum.

Tüketici haklarının "KANUNLARLA" bu kadar sıkı denetlendiği bir döneme gelinmişken shamdan firmasının bu vurdum duymazlığı hoş görülemeyecek kadar çirkin.

Sonuçta talep ettiğim şey hakkımdan başkası değil!

Zira,

-Her tüketicinin aldığı ürünün sağlığına ve memnuniyetine uygun olmasını talep etme hakkı, bu talep karşılanmadığında ürünün tamirini/değiştirilmesini veya parasının iadesini talep etme hakkı,

-Yine hakkını alamıyorsa "Tüketici Sorunları Hakem Heyeti"ne şikayetini bildirme hakkı kanunlarla sabittir.


Biliyorum ki ben bir ütopyadan bahsetmiyorum.
Aynı tip problemlerle karşılaşan pek çok tanıdığımın, müşterisi olduğu mağazaya başvurduğunda hukuki prosedüre ve bu işin ahlakına uygun karşılık aldığına şahit oldum. Ki nitelikli bir firmadanda bu beklenir.

Sonuç olarak.
Shamdan firmasını müşteri memnuniyetini esas almaya,
Bu firmanın ürünlerini tercih edecek olanları dikkate,
Ve Shamdan'ı temsil edecek olan mağazaları müşterilerilerinin taleplerini karşılayamayacak konuma düşmemek için firma ile kuracakları iletişimde hassasiyete davet ediyorum.






Esma ŞANLI
Sakarya

İletişim: sikayet.shamdan@gmail.com