24 Temmuz 2010 Cumartesi

Şikayetnâme


Merhabalar,

Şuan ziyaret etmekte olduğunuz blogu açış sebebim bir tüketici hakkı ihlalini protesto amaçlıdır.
Shamdan Ayakkabı firmasından almış olduğum bir ürünün (yukarıda) vermiş olduğu büyük rahatsızlığın, defalarca dile getirmeme rağmen dikkate alınmaması ve sürekli hatanın üreticide değilde tüketicide aranmış olması beni hakkımı bu şekilde aramaya yöneltti.

Ben müşteri olarak bu aşamadan sonra firmanın ve Sakarya'daki temsilcisinin (azade mağazası) herhangi bir hak tesliminde bulunmasını beklemiyorum.

Amacım hem bu tarz yanlışların yapılmaya devam edilmesini önlemek, hemde üreticilerin yalnızca ürünlerini satana kadar müşterilerinin yanındaymış gibi görünerek sergiledikleri bu çıkar sistemini tüketici açısından daha duyarlı bir hale getirmektir.

Şikayetim:

Aldığım ürünün numarası bana uygun olmasına rağmen, bir süre kullanımın ardından ayak parmaklarımı oldukça sıkarak yürümemi güçleştirecek seviyeye getirmiş olmasıydı.
Ürünü kullanışımın hemen ertesi günü şikayetimi bildirip ürünün değişimini talep ettiğim halde bunu kabul etmeyen mağaza sahipleri kendilerince beni oyalayıcı çareler sunarak değişimi imkansız hala getirdikten sonra (ayakkabıyı kalıba koydular) ayakkabının üretici firmasina yani shamdan'a yönlendirdiler.

Bende kalitesine güvenerek, firmayı ciddiye alıp şikayetimi bildiren bir mektupla birlikte ayakkabımı gönderdim. (mağaza aracılığı ile)

Bir hafta sonra firma yetkililerinden aldığım telefon beni oldukça şaşırttı.
Ne müşterilerinin memnuniyetini önemseyen, nede kaliteyle uzaktan yakından ilgisi olan bir tavırları vardı.
Benim şikayetimin onları ilgilendirmediğini, yalnızca kendi standartlarını baz aldıklarını, eğer bir sorun varsa bunun müşteriden kaynaklandığını ve yardımcı olmayacaklarını müdanasız bir tavırla söylediler.

Bende bu tavrın arkasından zaten onlara bir şey anlatamayacağımı, sözden/usluptan/nezaketten anlamadıklarını görmüş oldum.

Tüketici haklarının "KANUNLARLA" bu kadar sıkı denetlendiği bir döneme gelinmişken shamdan firmasının bu vurdum duymazlığı hoş görülemeyecek kadar çirkin.

Sonuçta talep ettiğim şey hakkımdan başkası değil!

Zira,

-Her tüketicinin aldığı ürünün sağlığına ve memnuniyetine uygun olmasını talep etme hakkı, bu talep karşılanmadığında ürünün tamirini/değiştirilmesini veya parasının iadesini talep etme hakkı,

-Yine hakkını alamıyorsa "Tüketici Sorunları Hakem Heyeti"ne şikayetini bildirme hakkı kanunlarla sabittir.


Biliyorum ki ben bir ütopyadan bahsetmiyorum.
Aynı tip problemlerle karşılaşan pek çok tanıdığımın, müşterisi olduğu mağazaya başvurduğunda hukuki prosedüre ve bu işin ahlakına uygun karşılık aldığına şahit oldum. Ki nitelikli bir firmadanda bu beklenir.

Sonuç olarak.
Shamdan firmasını müşteri memnuniyetini esas almaya,
Bu firmanın ürünlerini tercih edecek olanları dikkate,
Ve Shamdan'ı temsil edecek olan mağazaları müşterilerilerinin taleplerini karşılayamayacak konuma düşmemek için firma ile kuracakları iletişimde hassasiyete davet ediyorum.






Esma ŞANLI
Sakarya

İletişim: sikayet.shamdan@gmail.com

9 yorum:

  1. firmaların müşterilerini bu denli madur etmesi aslında sadece kendilerine zarar olarak dönüyor.
    oysa insan ürününün sıhati kadar firmanın alakası, ilgisi ve tüketiciye karşı olan hassasiyeti ile ilgileniyor.

    inşallah çağrın bir şeylerin değişmesine vesile olur...

    benzer durumlardan muzdarip olan bir kimse olarak...

    http://www.inandigimmasallar.com/2010/07/terzilerin-igne-yedigi-dunya-igne.html

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar. Aynı dertten ben de muzdaribim. İstanbul Soğanlık ta ikamet etmekteyim. Semtimde bulunan Ertaş ayakkabı mağazasından 10.10.2010 tarihinde shamdan marka bir çizme aldım. Bir kez giydiğim halde sol topuk lastiği düştü ve aşındı ayrıca sol önden çivi çıktı. Taksideydim ve onun kartını koydum çivi ayağıma batmasın diye. Firmaya götürdüğümde bunun üretici değil tüketici kullanım hatası olduğunu söylediler. İlk kez mi çizme kullanıyoruz? Daha kış gelmeden bir kez giyilen çizmede bu tür hasar oluşuyorsa bu tüketiciden mi kaynaklanır? Ayrıca ben çizmemin değiştirilmesini isterken mağaza elemanı da çizmeyi resmen elimden kaparak tamirciye götürüp geri istediğim halde çiviyi çıkarttırmış. Bu kadar pahalıya aldığım bir çizmeyi bir kez giyip tamir edilmiş olarak kullanmayı istemiyorum. Sizi firmaya şikayet edeceğim dediğimde ise kime isterseniz edin cevabı aldım. Bu tüketicinin kanuni haklarına saygısızlıktır. Gereğinin yapılmasını rica ederim.

    YanıtlaSil
  3. çok haklısınız.geçmiş olsun diyebiliyorum ancak.

    çünkü yukarıda da belirttim ve mağaza görevlisi de size söylemiş:
    kime şikayet ederseniz edin sizi dikkate almayacaklardır.
    ben koskoca firmanın yetkilisiyle görüştüğüm halde durumun benim hatamdan kaynaklandığını ve de benim sorunumun onları ilgilendirmediğini içeren garip ve kibirli bir konuşmayla muhatap oldum...
    madem bu tekrar eden bir sorun ben kanuni haklarınızı aramanızı tavsiye ederim.
    ben sadece bu bloğu açmakla yetinmiştim.maksadım kamuoyu oluşturmak suretiyle bir uyarı olması ve bir ihtimal de olsa firma politikalarına çeki düzen vermelerini sağlamaktı.kanuni yollara başvuracak kadar büyük olduğunu düşünmemiştim problemin.
    ama firma yetkilileri bloğu görmelerine rağmen hala tavırlarında bir değişiklik olmamış demek ki;çok yazık...
    şu kadarını söylemeliyim ki onların ticaret anlayışı bu!
    yani müşteri ürünü satın alana kadar haklıdır,sonrası bizi bağlamaz şeklinde bir anlayış...aslında bir anlamayış !!!

    YanıtlaSil
  4. Yukarıda yazılanları okudum,erzurum dumlu mağazasından 15.1.2011 akşamı shamdan exclusive siyah tüylü potları severek aldı kızım üzücü tarafı biriktirtiği para ile Allah bir ki dershanesine gidecek 4 saat ve çoraplar simsiyah,mağaza 15 gün sonra gelin alın aynı malı tekrar bize iade yaptı bişe yok tabiki firma ve stış mğz.herzaman haklıdır satana kadar müşteri haksız haram olsun inşallah böyle firmalar birgün batacak müşteri olarak bizler birgün üzüleceğiz sizler malınız para etmeyince hergün üzüleceksiniz

    YanıtlaSil
  5. çok haklısınız... sizin de dediğiniz gibi bizim kaybımız birkaç kuruş belki,
    ancak onlar itibarlarını böyle giderse de sonları hayır değil.
    üzücü olan yanıysa insanlar arası güven bağlarının her geçen gün biraz daha menfaatlere kurban edilmesi.
    benzer mağduriyetlerle bir daha karşılaşmamanız temennisiyle...

    YanıtlaSil
  6. yukarıdaki şikayetleri okuyunca almayı düşündüğüm shamdan markalı ayakkabıyı almaktan vazgeçtim.paylaşımlar için çok teşekkür ederim,şu an bir müşterisini kaybetmiş bir firma. umarım bu tarz firmalar büyüyüp insanların haklarını gasp etmeden batarlar.Satmış olduğu ürünler basit bir ucuzlukta değil ayrıca,internette birçok sitede inci,nursace,ugg..vs tanınmış firmaların ürünlerinin indirimli fiyatlarıyla aynı fiyata satılıyor ürünleri.Allah böyle ürünleri satan firmalarında belasını versin,gerçekten verilen parayı düşününce üzücü bi durum.

    YanıtlaSil
  7. yukarıdaki yorumları okuyunca bugün baktığım shamdan markalı bir çizmeden şu an itibariyle vazgeçmiş bulunmaktayım..çok beğenmiştim almadan bi araştırma yapayım dedim netice benm açımdan da onların açısından da üzücü..daha duyarlı firmalardan almayı tercih ediyorum .saygılar ve teşekkürler...aytül smz

    YanıtlaSil
  8. sayın Adsız ; çok haklısınız.bilemiyorum belki alacağınız üründen memnun kalma ihtimaliniz de vardı.ama her şeyden önce firmanın üslubu rahatsız edici ve çirkin.sizin adınıza sevindim böyle bir firmayla alış veriş yapmadığınız için.herkes elbet hakettiğini bulur.

    rica ederim Aytül hanım.beğendiğiniz bir şey hakkında böyle üzücü bir haberi vermiş olmak istemezdim ama faydalı olmasına sevindim.biz tercihlerimizi doğru yaptığımız ve haklarımızı aradığımız sürece böyle firmaların sayısı azalacak eminim.

    duyarlılığınıza teşekkürler.
    hoşçakalın...

    YanıtlaSil
  9. bende güngören semtindeki shamdan marka topuklu çizme aldım almaz olaydım 3 kere aldıgım yere tamıre götürdum ve ıadesını alıcaklarına değişim yapıcaklarına 3 haftadır hala gelıcek dıye bekliyorum göruyorumkı cok buyuk bır hata yapmısım herkez şikatyetçi bidahamı tövbe

    YanıtlaSil